Wiadomości
- Szczegóły
W czwartek 8 stycznia 2015 roku, rozpoczęto montaż fragmentu zabytkowych torów tramwajowych (wąskotorowy zakręt z ulicy Górnych Wałów w Zygmunta Starego) na remontowanej części ulicy Górnych Wałów w Gliwicach. Tory zdemontowano w marcu 2014 roku.
Gliwice, ulica Górnych Wałów, widok w kierunku ulicy Krupniczej
Zabytkowe tory tramwajowe - fragment wąskotorowych torów
Gliwice, ulica Górnych Wałów, widok w kierunku ulicy Krupniczej
Zabytkowe tory tramwajowe - fragment wąskotorowych torów
- Szczegóły
W czwartek 18 grudnia 2014 roku, rozpoczęto likwidację torów tramwajowych na części ulicy Zwycięstwa w Gliwicach, między skrzyżowaniem z ulicą Fredry, a skrzyżowaniem z ulicą Dubois. Likwidacja torów jest związana z budową tunelu w ciągu DTŚ.
Gliwice, ulica Zwycięstwa, widok w kierunku dworca kolejowego - Rok 2014
Gliwice, ulica Zwycięstwa - Tramwaj linii numer 1 - Rok 2009
- Szczegóły
W ramach Świątecznej Jazdy z Muzeum Śląskim w 2014 roku, nie będzie można wsiąść, jak w poprzednich latach, do zabytkowego tramwaju z bożonarodzeniową wystawą przy zajezdni tramwajowej w Gliwicach. Wsiąść będzie można na Placu Wolności w Zabrzu. Przejazd tramwajem jest bezpłatny. Więcej informacji znajdą Państwo na stronach Muzeum Śląskiego:
Świąteczna jazda z Muzeum Śląskim
Świąteczna jazda z Muzeum Śląskim - Śląskie Boże Narodzenie
Zabytkowy tramwaj (Konstal N o numerze 1100) z bożonarodzeniową szopką
w zajezdni tramwajowej w Gliwicach - Rok 2012
- Szczegóły
Od soboty 25 października 2014 roku od godziny 04.50, wybrane kursy linii tramwajowej numer 4, są obsługiwane tramwajami niskopodłogowymi Alstom 116Nd (Karlik). W sumie 62% kursów jest wykonywana taborem niskopodłogowym. Kursy te są w rozkładzie jazdy podkreślone.
Tramwaje Alstom 116Nd (Karlik) składają się z trzech członów i mają około 60% niskiej podłogi.
Konstal 116Nd (Karlik) - Numer 815
Przystanek tramwajowy przy zajezdni tramwajowej w Gliwicach - Rok 2014
Konstal 116Nd (Karlik) - Numer 816
Skręt do zajezdni tramwajowej w Gliwicach - Rok 2014
- Szczegóły
W poniedziałek 1 września 2014 roku o godzinie 03:22 mija pięć lat od kiedy z pętli tramwajowej na terenie dzielnicy Wójtowa Wieś w Gliwicach, po 115 latach odjechał "ostatni" tramwaj przez centrum Gliwic. Był to kurs linii numer 1 w kierunku zajezdni tramwajowej w Gliwicach i dalej do Zabrza i Rudy Śląskiej. Kurs był wykonany tramwajem typu Konstal 105Na o numerze 420.
Gliwice, przystanek tramwajowy Zwycięstwa - 1 września 2009.
Tramwaj linii 1 - Konstal 105Na
Ostatni kurs w kierunku pętli tramwajowej na terenie dzielnicy Wójtowa Wieś.
Od tego czasu czynny jest wyłącznie odcinek od granicy z Zabrzem do zajezdni tramwajowej w Gliwicach przy ulicy Chorzowskiej, na którym znajduje się jeden przystanek tramwajowy. Zobacz relację z ostatniego przejazdu tramwaju.
- Szczegóły
We wtorek 26 sierpnia 2014 roku mija 120 lat od kiedy na ulicach Gliwic pojawiły się tramwaje. Gliwicki odcinek lini tramwajowej został uruchomiony 26 sierpnia 1894 roku.
Od 1 września 2009 roku, po likwidacji linii 1 i 4 na odcinku od pętli tramwajowej na terenie dzielnicy Wójtowa Wieś do zajezdni tramwajowej, aktualnie czynny jest odcinek od granicy z Zabrzem do zajezdni tramwajowej w Gliwicach przy ulicy Chorzowskiej, na którym znajduje się jeden przystanek tramwajowy.
- Szczegóły
We wtorek 5 sierpnia 2014 roku mija 1800 dni, od kiedy przestały kursować tramwaje w Gliwicach na odcinku od zajezdni tramwajowej do pętli na terenie dzielnicy Wójtowa Wieś.
Gliwice - Ulica Daszyńskiego - Rok 2009
Przystanek tamwajowy w kierunku zajezdni
- Szczegóły
W niedzielę 27 kwietnia 2014 roku mija 1700 dni, od kiedy przestały kursować tramwaje w Gliwicach na odcinku od zajezdni tramwajowej do pętli na terenie dzielnicy Wójtowa Wieś.
Gliwice - Przed wiaduktem w ciągu ulicy Zabrskiej, Rok 2009